ಇನ್ನು ರುದ್ರಾಕ್ಷಿಸ್ಥಲವೆಂತೆಂದಡೆ:
ಬ್ರಹ್ಮ ವಿಷ್ಮು ರುದ್ರ ಮೊದಲಾದ ಸಮಸ್ತ ದೇವರ್ಕಳು
ತ್ರಿಪುರದ ರಾಕ್ಷಸರ ಉಪದ್ರಕ್ಕೆ ಭೀತರಾಗಿ
ರುದ್ರಲೋಕದ ಮಹಾರುದ್ರಂಗೆ ಶಿವಧೋ ಶಿವಧೋ ಎಂದು
ಮೊರೆಯಿಡುತ ಚಿಂತಾಕ್ರಾಂತರಾಗಿ ನಿಲಲು,
ಆ ರುದ್ರಲೋಕದ ಮಹಾರುದ್ರನು ತ್ರಿಪುರವಧಾರ್ಥ
ಸರ್ವದೇವಮಯ ದಿವ್ಯ ಅನಂತತೇಜ ಅನಂತಪ್ರಚಯ
ಅನಂತಜ್ವಾಲಾಮಯವಾಗಿಹ ಅಘೋರರೂಪ ತಾಳಿ
ಉತ್ತಮವಾದ ಅಘೋರಾಸ್ತ್ರಮಂ ಚಿಂತಿಸಿ,
ತ್ರಿಪುರದ ಕೀಲ ದಿವ್ಯಸಹಸ್ರವರ್ಷ ನೋಡಲು
ಆ ರುದ್ರನ ಅಕ್ಷಿಯಲ್ಲಿ ರಕ್ತಾಶ್ರುಜಲಬಿಂದುಗಳು ಜನಿಸಿ
ಭೂಮಿಯ ಮೇಲೆ ಬೀಳಲು ಮಹಾರುದ್ರಾಕ್ಷ ವೃಕ್ಷವಾಗಿ
ತ್ರೈಲೋಕ್ಯಾನುಗ್ರಹ ಕಾರಣವಾಯಿತ್ತು ನೋಡಾ.
ಆ ರುದ್ರಾಕ್ಷಿಯ ದರುಶನದ ಫಲ ಲಿಂಗದರುಷನದ ಫಲ,
ರುದ್ರಾಕ್ಷಿಯ ದರುಶನ ಸ್ಪರ್ಶನದಿಂದ
ಸರ್ವಪಾಪಂಗಳು ಹೋಹವು ನೋಡಾ.
ಇದಕ್ಕೆ ಈಶ್ವರೋsವಾಚ:
``ಶ್ರುಣು ಷಣ್ಮುಖ ಯತ್ನೇನ ಕಥಯಾಮಿ ಸಮಾಸತಃ |
ತ್ರಿಪುರೋ ನಾಮ ದೈತ್ಯಸ್ತು ಪುರಶ್ಚಿತ್ತು ಸುರರ್ಜಯಃ ||
ಚಿತ್ತಾಪ್ತೇವ ಸುರಾಸ್ಸರ್ವೇ ಬ್ರಹ್ಮ ವಿಷ್ಣೇಂದ್ರದೇವತಾಃ
ಚಿಂತಿತಂ ಚ ಮಯಾ ಪುತ್ರ ಅಘೋರಾಸ್ತ್ರಮನುತ್ತಮಂ ||
ಸರ್ವದೇವಮಯಂ ದಿವ್ಯಂ ಜ್ವಲಿತಂ ಘೋರರೂಪಕಂ |
ತ್ರಿಪುರಸ್ಯ ವಧಾರ್ಥಾಯ ದೇವಾನಾಂ ಪ್ರಾಣವಾಯು ಚ ||
ಸರ್ವವಿಘ್ನಪ್ರಶಮನಂ ಅಘೋರಾಸ್ತ್ರಂತು ಚಿಂತಿತಂ |
ದಿವ್ಯವರ್ಷಸಹಸ್ರಾಣಿ ಚಕ್ಷುರುನ್ಮೀಲಿತಂ ಮಯಾ ||
ಘಟೇಭ್ಯಾಂ ಚ ಕುಲಾಕ್ಷಿಭ್ಯಾಂ ಪತಿತಾ ಜಲಬಿಂದವಃ |
ರಕ್ತಾಶ್ರುಬಿಂದವೋ ಜಾತಾಃ ಮಹಾರುದ್ರಾಕ್ಷವೃಕ್ಷಕಾಃ ||
ಸ್ಥಾವರತ್ವಮನುಪ್ರಾಪ್ಯ ಮರ್ತ್ಯಾನುಗ್ರಹಕಾರಣಾತ್ |
ರುದ್ರಾಕ್ಷಾಣಾಂ ಫಲಂ ಧೃತ್ವಾ ತ್ರಿಷು ಲೋಕೇಷು ವಿಶ್ರುತಂ ||
ಲಿಂಗಸ್ಯ ದರ್ಶನೇ ಪುಣ್ಯಂ ಭವೇತ್ರುದ್ರಾಕ್ಷದರ್ಶನಾತ್ |
ಭಕ್ತ್ಯ ರಾತ್ರೋ ದಿವಾಪಾಪಂ ದಿವಾರಾತ್ರಿ ಕೃತಂ ಹರೇತ್ ||
ಲಕ್ಷಂತು ದರ್ಶನಾತ್ಪುಣ್ಯಂ ಕೋಟಿ ಸಂಸ್ಪರ್ಶನೇ ಭವೇತ್ |
ತತ್ಕೋಟಿ ಶತಂ ಪುಣ್ಯಂ ಲಭತೇ ಧಾರಣಾನ್ನರಃ ||
ಲಕ್ಷಕೋಟಿ ಸಹಸ್ರಾಣಿ ಲಕ್ಷಕೋಟಿ ಶತಾನಿ ಚ |
ತಜ್ಜಪಾಲ್ಲಭತೇ ಪುಣ್ಯಂ ನಾತ್ರ ಕಾರ್ಯಂ ವಿಚಾರಣಾತ್ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಮಹಾದೇವೋsವಾಚ:
``ಶಿರೋಮಾಲಾ ಚ ಷಟ್ತ್ರಿಂಶದ್ವಾತ್ರಿಂಶತ್ಕಂಠಮಾಲಿಕಾ |
ಕೂರ್ಪರೇ ಷೋಡಶ ಪ್ರೋಕ್ತಾ ದ್ವಾದಶಂ ಮಣಿಬಂಧಯೋಃ ||
ಉರೋಮೂಲಾಚ ಪಂಚಾಶತಷ್ಟೋತ್ತರಶತಂ ತಥಾ |
ಶಿರಸಾ ಧಾರಯತ್ಕೋಟಿ ಕರ್ಣಾಭ್ಯಾಂ ದಶಕೋಟಿಯಃ ||
ಗಳೇ ಬಂಧಂ ಶತಂ ಕೋಟಿ ಮೂರ್ಧ್ನಿ ಕೋಟಿಸಹಸ್ರಕಂ |
ಆಯುಕಂಠೋಪವಿತ್ತಂ ಚ ಲಕ್ಷಮಾವೇ ಮಣಿಬಂಧಯೋರ್ಣ ವಕ್ತ್ರಾಣಿ |
ದ್ವಾದಶಾದಿತ್ಯಾದಿ ಪಾಯು ಶ್ರೀಮಹಾದೇವಾಯ ನಮಃ ||
ಅಷ್ಟೋತ್ತರಶತಂ ಸೋಪವಿ ತ್ತಂ ಚತುರ್ದಶ ವಕ್ತ್ರಾಣಿ |
ಶತರುದ್ರಾತ್ಮಾಕಾಯ ಶ್ರೀ ವಿಶ್ವೇಶ್ವರಾಯ ನಮಃ ಇತಿ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಬೋಧಾಯನಶಾಖಾಯಾಂ:
``ತಾನಿ ಹವಾಏತಾನಿ ರುದ್ರಾಕ್ಷಾಣಿ ಯತ್ರ ಯೋ ಯೇ ಧಾರಯಂತಿ
ಕಸ್ಮಾದೇವ ಧಾರಯಂತಿ ಸ್ನಾತ್ತ್ವಾನಿ ಧಾರಯನ್ ಗರ್ಭೇ
ತಿಷ್ಟನ್ ಸ್ವಪನ್ ಖಾದನ್ ಉನ್ಮಿಷನ್ ಅಪಿ
ಸರ್ವಾಣೈವಾನಿ ಚರತಿ ಮದ್ರಿ ಭೂತ್ವಾ ರುದ್ರೋ ಭವತಿ
ಯೋಯೇನ ವಿದ್ವಾನ್ ಬ್ರಹ್ಮಚಾರೀ
ಗೃಹಸ್ಥೋ ವಾನಪ್ರಸ್ಥೋಯತಿರ್ವಾ ಧಾರಯೇತ್
ಪದೇ ಪದೇ ಯಶ್ವಮೇಧಫಲಂ ಪ್ರಾಪ್ನೋತಿ ||''
ಇಂತೆಂದುದು ಶ್ರುತಿ.
ಇದಕ್ಕೆ ಲೈಂಗ್ಯಪುರಾಣೇ:
``ರುದ್ರಾಕ್ಷಂ ಧಾರಯೇದ್ವಿಪ್ರಃ ಸಂಧ್ಯಾದಿಷು ಚ ಕರ್ಮಸು |
ತತ್ಸರ್ವಂ ಸಮವಾಪ್ನೋತಿ ಕೋಟಿ ಕೋಟಿ ಗುಣಂ ಸದಾ ||
ಸ್ನಾನೇ ದಾನೇ ಜಪೇ ಹೋಮೇ ವೈಶ್ಯದೇವೇಷುರರ್ಚನೆ |
ಪ್ರಾಯಶ್ಚಿತ್ತೇ ಕಥಾ ಶ್ರಾದ್ಧೇ ದೀಕ್ಷಾಕಾಲೇ ವಿಶೇಷತಃ ||
ರುದ್ರಾಕ್ಷಧರೋ ಭೂತ್ವಾ ಯತ್ಕಿಂಚಿತ್ಕರ್ಮವೈದಿಕಂ |
ಕುರ್ಯಾದ್ವಿಪ್ರಸ್ತು ಯೋ ಮೋಹ ವಂಶಾವಪ್ನೋತಿ ತತ್ಫಲಂ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಸ್ಕಂದಪುರಾಣೇ:
``ಲಕ್ಷಂತು ದರ್ಶನಾತ್ಪುಣ್ಯಂ ಕೋಟಿ ಸಂಸ್ಪರ್ಶನಾದಪಿ |
ದಶಕೋಟಿ ಶತಂ ಪುಣ್ಯಂ ಧಾರಣಾಲ್ಲಭತೇ ವರಂ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಕೂರ್ಮಪುರಾಣೇ:
``ಹಸ್ತೇಚೋರಸಿ ಕಂಠೇ ವಾ ಮಸ್ತಕೇ ವಾsಪಿ ಧಾರಯೇತ್ |
ಮುಚ್ಯತೇ ಸರ್ವಪಾಪೇಭ್ಯಃ ಸ ರುದ್ರೋ ನಾತ್ರಸಂಶಯಃ || ''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಲೈಂಗ್ಯಪುರಾಣೇ:
``ಶಿಖಾಯಾಂ ಧಾರಯೇದೇಕಂ ಷಟ್ತ್ರಿಂಶನ್ಮಸ್ತಕೇ ತಥಾ |
ದ್ವಾತ್ರಿಂಶತ್ಕಂಠದೇಶೇಚ ಪಂಚಾಷಣ್ಮಾಲಿಕಾ ಹೃದಿ ||
ಷೋಡಶಂ ಬಾಹುಮೂಲಯೋಃ ದ್ವಾದಶಂ ಮಣಿಬಂಧಕೇ |
ಕರ್ಣಯೇಕೀಕಮೇಶುಸ್ಯಾ ದುಪವಿತೇ ಶತಾಷ್ಟಕಂ ||
ಶತಾಷ್ಟಮಕ್ಷಮಾಲಾಂತು ನಿತ್ಯಂ ಧಾರಯೇತೇ ವರಃ |
ಪದೇ ಪದೇsಶ್ವಮೇಧಸ್ಯ ಫಲಂ ಪ್ರಾಪ್ನೋತಿ ನ ಸಂಶಯಃ ||
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಈಶ್ವರೋsವಾಚ:
``ರುದ್ರಾಕ್ಷ ಶತಕಂಠೋ ಯಃ ಗೃಹೇ ತಿಷ್ಠತಿ ಯೋ ವರಃ |
ಕುಲೈಕವಿಂಶಮುಕ್ತಾರ್ಯ ಶಿವಲೋಕೇ ಕೋಟಿಭುಜದ್ವಯಂ |
ಅಪ್ರಮೇಯ ಫಲಂ ಹಸ್ತೇ ರುದ್ರಾಕ್ಷಂ ಮೋಕ್ಷಸಾಧನಂ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಈಶ್ವರೋsವಾಚ:
``ಅವದ್ಯಃ ಸರ್ವಭೂತಾನಾಂ ರುದ್ರವದ್ವಿಚರೇತ್ ಭುವಿ |
ಸುರಾಣಾಮಸುರಾಣಾಂ ಚ ವಂದನೀಯೋ ಯಥಾ ಶಿವಃ ||
ರುದ್ರಾಕ್ಷರಧಾರಶೋ ನಿತ್ಯಂ ವಂದನೀಯೋ ನರೈರಿಹ |
ಉಚ್ಛಿಷ್ಟೋ ವಾ ವಿಕರ್ಮಸ್ತೋ ಯುಕ್ತೋ ವಾ ಸರ್ವಪಾಪಕೈಃ |
ಮುಚ್ಯತೇ ಸರ್ವಪಾಪೇಭ್ಯೋ ನರೋ ರುದ್ರಾಕ್ಷಧಾರಣಾತ್ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ
ಇದಕ್ಕೆ ಕಾತ್ಯಾಯನಶಾಖಾಯಾಂ:
``ಅಥೈವ ಭಗವಂತಂ ರುದ್ರಕುಮಾರಃ
ಪಪ್ರಚ್ಛಾರಣೇನ ದಶಶತ ಗೋದಾನಫಲಂ ||
ದರ್ಶನಸ್ಪರ್ಶನಾಭ್ಯಾಂ ದ್ವಿಗುಣಂ ತ್ರಿಗುಣಂ ಫಲಂ ಭವತಿ,
ಅತ ಊರ್ಧ್ವಂ ವಕ್ತುಂ ನ ಶಕ್ನೋಮಿ ತತೋಂ ಜಪ ಸಮಂತ್ರಕಂ
ಧಾರಣೇ ವಿಧಿಂ ಕಥಯಾಮಿ ||
ಸ್ನಾನ ವಿಧಿನಾ ಸ್ನಾತೇಷು ಖೇರಾಜ್ಞೇಯ ಸ್ನಾನಂ
ತ್ರಿಪುಂಡ್ರಧಾರಣಂ ಕೃತ್ವಾ ಏಕಾಶ್ಯಾದಿರುದ್ರ ಶಾಂತಾನಾಂ ||
ಸೃಷ್ಟಿಕ್ರಮೇಣಂ ಮಂತ್ರಾಸ್ಯಂ `ಓಂ ಹೂಂ ಚಂ ಖಂ ಹೂಂ
ಕ್ಲಿಂ ಮಾಂ ದ್ರಾಂ ದ್ರಿಂ ಹ್ರುಂ ಕ್ರೂಂ ಕ್ಷಾಂ ಕ್ಷಿಂ ಕ್ಷುಂ'
ನವಮಿತೀಷುರುವೋಕ್ತಂ ಮಂತ್ರಾನನಂತಾ ಶೋಕ್ತ್ವಾನ್ವಾ ಜಪೇದಿಮಾನ್
ಪಾಣಾನಾಯಮ್ಯ ಸಮಸ್ತಪಾಪಕ್ಷಯಾರ್ಥಂ ಶಿವಜ್ಞಾನಾ
ವಸ್ಯಾರ್ಥ ಸಮಸ್ತ ಮಂತ್ರಸ್ಸಹಧಾರಣಂ ಕರಿಷ್ಯಾಮಿತಿ
ಸಂಕಲ್ಪ್ಯ ಶಿಖಾಯಾಮೇಕಮೇಕಸ್ಯಂ ಶ್ರೀ ಸದಾಶಿವಾಯ ನಮಃ ಇತಿ ||''
``ದ್ವಿ ತ್ರಿ ದ್ವಾದಶವಕ್ತ್ರಾಣಿ ಶಿರಸಿ ತ್ರೀಣಿ ಧಾರಯೇತ್ |
ವಹ್ನಿ ಸೂರ್ಯಸೋಮಾಧಿಪಾಯ ಶಿವಾಯ ನಮಃ ಇತಿ ||
ಏಕಾದಶ ವಕ್ತ್ರಂ ಷಟ್ತ್ರಿಂಶನ್ಮೂಧ್ರ್ನಿ ಷಟ್ತ್ರಿಂಶತ್ತತ್ವಾತ್ಮಕಾಯ |
ನಮ ಇತಿ ಪಂಚದಶ ವಕ್ತ್ರಾಣಿ ಕರ್ಣಯೋರೇಕಮೇಕಂ ||
ಸೋಮಾಯ ನಮಃ ಇತಿ, ಯೇದಷ್ಟವಕ್ತ್ರಾಣಿ ಕಂಠೇ ದ್ವಾತ್ರಿಂಶತ್ |
ತ್ರ್ಯಂಬಕಕಲಾತ್ಮನೇ ಶ್ರೀಕಂಠಾಯ ನಮಃ ಇತಿ ||
ಚತುರ್ವಕ್ತ್ರಂ ಪಂಚಷಣ್ಮಾಲಿಕಾಮುರಸಿ ಶ್ರೀಕಂಠಾದಿ |
ಮೂರ್ತ್ಯಾಯಸ್ಥಿಕಾಯ ಶ್ರೀ ಸರ್ವಜ್ಞಾಯ ನಮಃ ಇತಿ ||
ಬಾಹೋ ತ್ರಯೋದಶವಕ್ತ್ರಾಣಿ ಷೋಡಶಸುಖಾಸನಾದಿ |
ಷೋಡಶಮೂರ್ತ್ಯಾತ್ಮಕಾಯ ಶ್ರೀಕಂಠಾಯ ನಮಃ ಇತಿ ||
ದಕ್ಷೇರ್ಣವ ವಕ್ತ್ರಾಣಿ ಶ್ರೀ ವ್ಯೋಮಕಳಾತ್ಮಕಾಯ
ಉಪಮಾಪತಯೇ ನಮಃ ಇತಿ ಉಪಾಯತೇ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಮಹಾಲಿಂಗಪುರಾಣೇ:
``ರುದ್ರಾಕ್ಷಮಾಲಯಾ ಶುಭ್ರೋ ಜಟಾಜೂಟವಿರಾಜಿತಃ |
ಭಸ್ಮಾವಲಿಪ್ತಸರ್ವಾಂಗಃ ಕಮಂಡಲುಕರಾನ್ವಿತಃ ||
ಕೃಷ್ಮಾಜಿನೋ ಪವಿತ್ರಾಂಗಃ ಆಶಾಹೆ ಪುಣ್ಯಕೀರ್ತನಃ |
ಶಿವಃ ತಸ್ಮೆಃ ಮಹಾದೇವಂ ಯೋಗಿನಾಂ ಹೃದಯಾಲಯಂ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಲೈಂಗ್ಯಪುರಾಣೇ:
``ರುದ್ರಕ್ಷಧಾರಣಾಸ್ಸರ್ವೇ ಜಟಾಮಂಡಲಧಾರಣಾತ್ |
ಅಕ್ಷಮಾಲಾರ್ಪಿತಕರಂ ತ್ರಿಪುಂಡ್ರಾಪಲಿಯುಕ್ತಾಂಗಂ |
ಆಷೇಡೇವ ವಿರಾಜಿತಂ ಋಗ್ಯಜುಃಸಾಮರೂಪೇಣ |
ಸೇವತೇಸ್ಮೈ ಮಹೇಶ್ವರಃ ಸಂಸ್ಥಾಯಮನೋದಿಷ್ಟಾಂಗೈ ||
ದೇವೈರ್ಮುನಿಗಣೈಸ್ತಥಾಮೃತ ತ್ರಿಪುಂಡ್ರಕೋ ದಿವ್ಯೇ |
ರುದ್ರಾಕ್ಷೇಶ್ವ ವಿಭಾಷಿತಃ ಶುಭೇ ಸತತಂ ವಿಷ್ಟು |
ಭಸ್ಮದಿಗ್ಧತಮೂಲತಃ ತ್ರಿಪುಂಡ್ರಾಂಕಿತ ಸರ್ವಾಂಗೋ |
ಜಟಾಮಂಡಲಮಂಡನ ಭೂತಿ ತ್ರಿಪುಂಡ್ರರುದ್ರಾಕ್ಷಂ |
ಅಕ್ಷರ ಮಾಲಾರ್ಪಿತಕರಃ ಕುರ್ವಕ್ತ್ರಃ ಪಿತಾಮಹಾ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಮಹಾದೇವೋವಾಚ:
``ಭಾಲೇ ತ್ರಿಪುಂಡ್ರಕಂ ಚೈವ ಗಳೇ ರುದ್ರಾಕ್ಷಮಾಲಿಕಾ |
ವಕ್ತ್ರೇ ಷಡಕ್ಷರೀ ಮಂತ್ರೋ ಸ ರುದ್ರೋ ನಾತ್ರ ಸಂಶಯಃ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಲೈಂಗ್ಯಪುರಾಣೇ:
``ರುದ್ರಕ್ಷಮಾಲಿಕಾ ಕಂಠೇ ಧಾರಸ್ತದ್ಭಕ್ತಿವರ್ಜಿತಃ |
ಪಾಪಕರ್ಮಾಪಿ ಯೋ ನಿತ್ಯಂ ರುದ್ರಲೋಕೇ ಮಹೀಯತೇ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಸ್ಕಂದಪುರಾಣೇ:
``ರುದ್ರಾಕ್ಷಂ ಕಂಠಮಾಶ್ರಿತ್ಯ ಶ್ವಾನೋsಪಿ ಮಿೃಯತೇ ಯದಿ |
ಸೋsಪಿ ರುದ್ರಂ ಸಮಾಪ್ನೋತಿ ಕಿಂ ಪುನರ್ಮಾನುಷಾದಯಃ ||
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಲೈಂಗ್ಯಪುರಾಣೇ:
``ಖಾದನ್ ಮಾಂಸಂ ಪಿಬನ್ ಮದ್ಯಂ ಸಂಗಚ್ಛನ್ನಂತ್ಯಜೇಷ್ವಪಿ |
ಸದ್ಯೋ ಭವತಿ ಪೂತಾತ್ಮಾ ರುದ್ರಾಕ್ಷೌ ಶಿರಸಿ ಸ್ಥಿತೇ ||''
ಇಂತೆಂದುದಾಗಿ,
ಇದಕ್ಕೆ ಈಶ್ವರ ಉ
Art
Manuscript
Music
Courtesy:
Transliteration
Innu rudrākṣisthalaventendaḍe:
Brahma viṣmu rudra modalāda samasta dēvarkaḷu
tripurada rākṣasara upadrakke bhītarāgi
rudralōkada mahārudraṅge śivadhō śivadhō endu
moreyiḍuta cintākrāntarāgi nilalu,
ā rudralōkada mahārudranu tripuravadhārtha
sarvadēvamaya divya anantatēja anantapracaya
anantajvālāmayavāgiha aghōrarūpa tāḷi
uttamavāda aghōrāstramaṁ cintisi,
Tripurada kīla divyasahasravarṣa nōḍalu
ā rudrana akṣiyalli raktāśrujalabindugaḷu janisi
bhūmiya mēle bīḷalu mahārudrākṣa vr̥kṣavāgi
trailōkyānugraha kāraṇavāyittu nōḍā.
Ā rudrākṣiya daruśanada phala liṅgadaruṣanada phala,
rudrākṣiya daruśana sparśanadinda
sarvapāpaṅgaḷu hōhavu nōḍā.
Idakke īśvarōsvāca:
``Śruṇu ṣaṇmukha yatnēna kathayāmi samāsataḥ |
tripurō nāma daityastu puraścittu surarjayaḥ ||
cittāptēva surās'sarvē brahma viṣṇēndradēvatāḥ
Cintitaṁ ca mayā putra aghōrāstramanuttamaṁ ||
sarvadēvamayaṁ divyaṁ jvalitaṁ ghōrarūpakaṁ |
tripurasya vadhārthāya dēvānāṁ prāṇavāyu ca ||
sarvavighnapraśamanaṁ aghōrāstrantu cintitaṁ |
divyavarṣasahasrāṇi cakṣurunmīlitaṁ mayā ||
ghaṭēbhyāṁ ca kulākṣibhyāṁ patitā jalabindavaḥ |
raktāśrubindavō jātāḥ mahārudrākṣavr̥kṣakāḥ ||
sthāvaratvamanuprāpya martyānugrahakāraṇāt |
rudrākṣāṇāṁ phalaṁ dhr̥tvā triṣu lōkēṣu viśrutaṁ ||
Liṅgasya darśanē puṇyaṁ bhavētrudrākṣadarśanāt |
bhaktya rātrō divāpāpaṁ divārātri kr̥taṁ harēt ||
lakṣantu darśanātpuṇyaṁ kōṭi sansparśanē bhavēt |
tatkōṭi śataṁ puṇyaṁ labhatē dhāraṇānnaraḥ ||
lakṣakōṭi sahasrāṇi lakṣakōṭi śatāni ca |
tajjapāllabhatē puṇyaṁ nātra kāryaṁ vicāraṇāt ||''
intendudāgi,
idakke mahādēvōsvāca:
``Śirōmālā ca ṣaṭtrinśadvātrinśatkaṇṭhamālikā |
kūrparē ṣōḍaśa prōktā dvādaśaṁ maṇibandhayōḥ ||
urōmūlāca pan̄cāśataṣṭōttaraśataṁ tathā |
śirasā dhārayatkōṭi karṇābhyāṁ daśakōṭiyaḥ ||
Gaḷē bandhaṁ śataṁ kōṭi mūrdhni kōṭisahasrakaṁ |
āyukaṇṭhōpavittaṁ ca lakṣamāvē maṇibandhayōrṇa vaktrāṇi |
dvādaśādityādi pāyu śrīmahādēvāya namaḥ ||
aṣṭōttaraśataṁ sōpavi ttaṁ caturdaśa vaktrāṇi |
śatarudrātmākāya śrī viśvēśvarāya namaḥ iti ||''
intendudāgi,
idakke bōdhāyanaśākhāyāṁ:
``Tāni havā'ētāni rudrākṣāṇi yatra yō yē dhārayanti
kasmādēva dhārayanti snāttvāni dhārayan garbhē
tiṣṭan svapan khādan unmiṣan api
Sarvāṇaivāni carati madri bhūtvā rudrō bhavati
yōyēna vidvān brahmacārī
gr̥hasthō vānaprasthōyatirvā dhārayēt
padē padē yaśvamēdhaphalaṁ prāpnōti ||''
intendudu śruti.
Idakke laiṅgyapurāṇē:
``Rudrākṣaṁ dhārayēdvipraḥ sandhyādiṣu ca karmasu |
tatsarvaṁ samavāpnōti kōṭi kōṭi guṇaṁ sadā ||
snānē dānē japē hōmē vaiśyadēvēṣurarcane |
prāyaścittē kathā śrād'dhē dīkṣākālē viśēṣataḥ ||
rudrākṣadharō bhūtvā yatkin̄citkarmavaidikaṁ |
kuryādviprastu yō mōha vanśāvapnōti tatphalaṁ ||''
intendudāgi,
Idakke skandapurāṇē:
``Lakṣantu darśanātpuṇyaṁ kōṭi sansparśanādapi |
daśakōṭi śataṁ puṇyaṁ dhāraṇāllabhatē varaṁ ||''
intendudāgi,
idakke kūrmapurāṇē:
``Hastēcōrasi kaṇṭhē vā mastakē vāspi dhārayēt |
mucyatē sarvapāpēbhyaḥ sa rudrō nātrasanśayaḥ ||''
intendudāgi,
idakke laiṅgyapurāṇē:
``Śikhāyāṁ dhārayēdēkaṁ ṣaṭtrinśanmastakē tathā |
dvātrinśatkaṇṭhadēśēca pan̄cāṣaṇmālikā hr̥di ||
ṣōḍaśaṁ bāhumūlayōḥ dvādaśaṁ maṇibandhakē |
Karṇayēkīkamēśusyā dupavitē śatāṣṭakaṁ ||
śatāṣṭamakṣamālāntu nityaṁ dhārayētē varaḥ |
padē padēsśvamēdhasya phalaṁ prāpnōti na sanśayaḥ ||
intendudāgi,
idakke īśvarōsvāca:
``Rudrākṣa śatakaṇṭhō yaḥ gr̥hē tiṣṭhati yō varaḥ |
kulaikavinśamuktārya śivalōkē kōṭibhujadvayaṁ |
apramēya phalaṁ hastē rudrākṣaṁ mōkṣasādhanaṁ ||''
intendudāgi,
idakke īśvarōsvāca:
``Avadyaḥ sarvabhūtānāṁ rudravadvicarēt bhuvi |
surāṇāmasurāṇāṁ ca vandanīyō yathā śivaḥ ||
Rudrākṣaradhāraśō nityaṁ vandanīyō narairiha |
ucchiṣṭō vā vikarmastō yuktō vā sarvapāpakaiḥ |
mucyatē sarvapāpēbhyō narō rudrākṣadhāraṇāt ||''
intendudāgi
idakke kātyāyanaśākhāyāṁ:
``Athaiva bhagavantaṁ rudrakumāraḥ
papracchāraṇēna daśaśata gōdānaphalaṁ ||
darśanasparśanābhyāṁ dviguṇaṁ triguṇaṁ phalaṁ bhavati,
ata ūrdhvaṁ vaktuṁ na śaknōmi tatōṁ japa samantrakaṁ
dhāraṇē vidhiṁ kathayāmi ||
snāna vidhinā snātēṣu khērājñēya snānaṁ
tripuṇḍradhāraṇaṁ kr̥tvā ēkāśyādirudra śāntānāṁ ||
Sr̥ṣṭikramēṇaṁ mantrāsyaṁ `ōṁ hūṁ caṁ khaṁ hūṁ
kliṁ māṁ drāṁ driṁ hruṁ krūṁ kṣāṁ kṣiṁ kṣuṁ'
navamitīṣuruvōktaṁ mantrānanantā śōktvānvā japēdimān
pāṇānāyamya samastapāpakṣayārthaṁ śivajñānā
vasyārtha samasta mantras'sahadhāraṇaṁ kariṣyāmiti
saṅkalpya śikhāyāmēkamēkasyaṁ śrī sadāśivāya namaḥ iti ||''
``dvi tri dvādaśavaktrāṇi śirasi trīṇi dhārayēt |
vahni sūryasōmādhipāya śivāya namaḥ iti ||
ēkādaśa vaktraṁ ṣaṭtrinśanmūdhrni ṣaṭtrinśattatvātmakāya |
Nama iti pan̄cadaśa vaktrāṇi karṇayōrēkamēkaṁ ||
sōmāya namaḥ iti, yēdaṣṭavaktrāṇi kaṇṭhē dvātrinśat |
tryambakakalātmanē śrīkaṇṭhāya namaḥ iti ||
caturvaktraṁ pan̄caṣaṇmālikāmurasi śrīkaṇṭhādi |
mūrtyāyasthikāya śrī sarvajñāya namaḥ iti ||
bāhō trayōdaśavaktrāṇi ṣōḍaśasukhāsanādi |
ṣōḍaśamūrtyātmakāya śrīkaṇṭhāya namaḥ iti ||
dakṣērṇava vaktrāṇi śrī vyōmakaḷātmakāya
upamāpatayē namaḥ iti upāyatē ||''
intendudāgi,
Idakke mahāliṅgapurāṇē:
``Rudrākṣamālayā śubhrō jaṭājūṭavirājitaḥ |
bhasmāvaliptasarvāṅgaḥ kamaṇḍalukarānvitaḥ ||
kr̥ṣmājinō pavitrāṅgaḥ āśāhe puṇyakīrtanaḥ |
śivaḥ tasmeḥ mahādēvaṁ yōgināṁ hr̥dayālayaṁ ||''
intendudāgi,
idakke laiṅgyapurāṇē:
``Rudrakṣadhāraṇās'sarvē jaṭāmaṇḍaladhāraṇāt |
akṣamālārpitakaraṁ tripuṇḍrāpaliyuktāṅgaṁ |
āṣēḍēva virājitaṁ r̥gyajuḥsāmarūpēṇa |
sēvatēsmai mahēśvaraḥ sansthāyamanōdiṣṭāṅgai ||
dēvairmunigaṇaistathāmr̥ta tripuṇḍrakō divyē |
Rudrākṣēśva vibhāṣitaḥ śubhē satataṁ viṣṭu |
bhasmadigdhatamūlataḥ tripuṇḍrāṅkita sarvāṅgō |
jaṭāmaṇḍalamaṇḍana bhūti tripuṇḍrarudrākṣaṁ |
akṣara mālārpitakaraḥ kurvaktraḥ pitāmahā ||''
intendudāgi,
idakke